divendres, 17 de juliol del 2009

Racons.

Hi ha llocs a Barcelona on el temps s’atura per uns, passa lent per d’altres, o simplement no passa pels de més enllà. Racons. Parts de la ciutat on no existeixen ni les hores ni els minuts, perquè senzillament perds la noció de com passen: lents, ràpids, ... Llocs on podries passar-hi llargues estones embadalit, mirant, guaitant, esperant, ... Hi ha gent que frisa per entaular converses amb d’altres, qualsevol tema o excusa és bona. Hi ha d’altres que s’estan asseguts. D’altres que prefereixen estar dempeus tot voltant amb les mans a l’esquena i passejant la mirada pels aparadors o els expositors que allà es poden contemplar. D’altres es distreuen llegint un llibre, mirant el tràfic a través dels vidres, recordant velles cançons, escoltant-ne de noves pels reproductors moderns de música. Cada persona executa a la perfecció el paper que té assignat.

Hi ha racons a Barcelona on tot això és possible. Efectivament, com haureu endevinat molts de vosaltres, estic parlant de les botigues Movistar. Acaben amb la meva paciència. No puc, ho sento! És entrar allà i capbussar-se en una dimensió paral·lela de realitat-temps, on pots estar estona i estona esperant a que acabin d’atendre a les mateixes persones que ja estaven atenent quan tu has entrat fa tres quarts hora. Incomprensible! Hi ha botigues a Barcelona on et facin perdre tant els nervis de tant lents que atenen a la gent? Penso ara en el Caprabo de la cantonada i en aquella caixera que es mira un a un cada paquet abans de passar-lo per l’escàner i sumar el seu preu al total acumulat, però crec que la seva velocitat es podria considerar de creuer comparada amb la gent que atent en aquestes botigues de telefonia. Intento fer-me veure poc (per no dir gens) en aquest tipus de llocs. Ara, quan hi he d’anar per fer alguna pregunta o gestió ja tremolo. I sempre acabo marxant i proposant-me de tornar l’endemà que segur que hi haurà menys cua, els ordinadors els deixaran donar d’alta els nous contractes, el dependent sabrà com funciona el contracte al que vol subscriure’s el client, o tindran aquell model de telèfon que vol aquell senyor cagadubtes perquè no s’hagi de mirar de dalt a baix el catàleg i hagi de tornar a escollir de nou.

Tinc pensat anar-hi aquest dissabte de nou. Provar-ho. Per intentar-ho, que no quedi. Ara sí, barallo dues opcions: anar-hi a passar el dia amb motxilla, carmanyola i un bon llibre, o fer cua per la nit, com si d’un concert es tractés per ser el primer i enllestir-ho el més aviat millor. L’opció de la motxilla, no em desagrada...

Si entreu algun dia en aquests racons, sort!

10 comentaris:

bajoqueta ha dit...

També pots anar al raconet roig (vodafone), allí és lo mateix però t'envolta el color roig que com que és tant passional te fa posar més nerviós :)

I jo que al començar a llegir me pensava que mos posaries un lloquet ben bonic de Barcelona...

neus ha dit...

passa a totes les botigues de timofónica...

jo de tu a la motxilla hi posaria una petita tenda, la plantes enmig la botiga i au... anar esperant.

Clidice ha dit...

com diu Bajoqueta a boafong estem igual, o sigui que ni se t'acudeixi passar-te, només canviaries els colors d'una botiga per uns altres :(

Angle ha dit...

Ai Jordi, quanta raó tens, és desesperant. I quan he intentat fer algun tràmit per Internet, per a estalviar-me aquest tràngol, no funciona mai... i si crides al servei d'atenció al client encara pitjor, et tracten com si no en tinguessis ni idea de res i al final no s'en surten... per cert Jordi ja que hi vas em podries fer un tràmit que tinc pendent? :)

Alex. ha dit...

Ja sé que no té res a veure, però, diumenge seré per la zona del Puigmal; estigues al tanto que des d'allà dalt es veu tot... el Túnel del Terror al Tibidabo, la gent amb hula-hop pel Passeig de Gràcia, les botigues movistar, el Museu de Banyoles, la Banyera...

Abans d'anar a la botiga... encomana't a tots els Sants!!!

Albert ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Albert ha dit...

Ara algú que treballés a Vodafone et diria: "es tu momento (pum-pum), es Vodafone". Ja saps, com a l'anunci.

Tens raó, hi ha racons que més val no visitar-los, però sempre tindràs el Racó Blaugrana, jejeje.

Així doncs, aquest dissabte, entrepà, cantimplora i sac de dormir.
Adéu!

Sergi ha dit...

A mi els de Movistar em cauen fatal i són uns pesats (de merda) amb les trucadetes i promocions que envien constantment. Però a les botigues no he tingut mai cap problema d'esperes, m'han atès fàcilment. El que ja no han fet és proporcionar-me cap mena d'ajuda útil, han insultat la meva intel·ligència, no m'han deixat agafar cap mòbil per punts i he marxat pensant que són uns delinqüents, però tot això ràpidament.

Assumpta ha dit...

A Reus també n'hi ha de racons així, i segueixen exactament els mateixos criteris que has descrit. Clavadets, clavadets. :-)

Jordi ha dit...

Bajoqueta: veig que a tot arreu fan més o menys el mateix...
Ah!! Aquesta era la intenció del post, la gràcia, l'enganyifa!! Veig que has caigut!! jejeje

Elur: eh!! I m'emporto la botella del camping gas!!

Clidice: sempre em queda el consol que entre el vermell i el blau fan els colors del Barça... jejeje

Angle: demana, demana que si puc, no dubtis que te'l faré!! Ara, tot té un npreu!! ;-) jejeje
Millor que dels números de telefónica 1004, 609, etc, no en palem...

Alex: Et faig cas. El dissabte, a la botiga Movistar del carrer Gran, t'estaré saludant amb l'estelada a la mà dreta, un prospecte de Vodafone a l'esquerra i el hula-hop al coll!
Vagi molt bé pel Puigmal. Vigila els pas dels Lladres!!

Albert: ostres, ho fas molt bé això de Vodafone. No treballaràs per ells, no, amb setze anys!! jejeje
El Racó blaugrana és el millor racó d'esports d'Internet. Per cert, avui he vist al Lluis Canut al bar Tomàs, el famós bar de les Braves de Sarrià.

Cristina: de paciència no me'n falta, però el que passa que te la fan acabar tota! És desesperant, de veritat! Aquell ritme, aquell anar fent, mica en mica... uff!!

XeXu: porten dues setmanes seguides trucant-me els del 609 (de merda) al mòbil. Imagino que fins que no els despengi no ho deixaran de fer. Però bé, ara és allò de veure qui es cansa abans.
Ja em diràs a quina botiga vas... perquè posats que em tractin d'inútil, que ho facin ràpid!!

Assumpta: imagino que deu ser política d'empresa, doncs... jejeje A IKEA no passa!!