divendres, 17 d’abril del 2009

Pels camins dels Matxos.

Aquest diumenge es celebra l’edició d’enguany de Pels camins dels Matxos, organitzada pel Centre Excursionista Torelló. La sortida es donarà a dos quarts de set a la plaça de la Sardana de Torelló. L’arribada, al mateix lloc. És una marxa estranya, ja que pots escollir entre quatre itineraris: a) Pels camins dels matxos (tot sencer) amb 62,8 quilòmetres i 6.150 metres de desnivell acumulat.
b) Bellmunt + Cabrera amb 57,9 quilòmetres i 5.440 metres de desnivell acumulat.
c) Puigsacalm + Bellmunt amb 52,9 quilòmetres i 5.130 metres de desnivell acumulat.
d) Bellmunt amb 48,1 quilòmetres i 4.420 metres de desnivell acumulat.

No l’he feta mai, però m’han arribat veus (moltes) que diuen que és molt dura, sobretot si et quedes amb l’opció llarga. De fet, per fer l’opció llarga has d’estar físicament molt ben preparat i fer-la pràcticament corrents. A aquestes alçades i amb el meu genoll dret tocat (a l’espera del dilluns següent passar per la consulta del metge amb la ressonància magnètica) crec que m’inclinaré per una de les altres opcions i crec que serà o la Puigsacal + Bellmunt o la de Bellmunt, que de per si ja han de ser complicades.

Pel que fa al club, estem en quadre, ja que només la Maria, el Raül i un servidor lluirem ben alt l’estendard del GELS. La resta, entre lesions, manca de places i compromisos diversos no hi podran assistir.

Creuem els dits perquè no plogui, que sembla que no està molt clar...

22 comentaris:

Xavier ha dit...

A veure si ens veiem Jordi, t'agradarà molt, espero que el genoll no et faci massa la guitza i la poguis fruir !

Fins aviat

neus ha dit...

Disfruta de la vista des del Puigsacalm, és realment una meravella!! Espero que ensopegueu un dia ben clar!

Albert ha dit...

Ei Jordi!
Tu estas preparat per fer la llarga.
Enganxat amb nosaltres. L'any passat vam baixar de les 13 hores i val la pena.

Una abraçada
Albert

Alex. ha dit...

Dels llocs que més m'agraden, amb diferència!

...per quedar-se petrificat!
...vull dir!

He pujat el Puigsacalm per tots els itineraris possibles... que són uns quants!

Cada any, per Tots Sants, hi puja l'Ex Honorable Maragall.

Agafa paraigües, per si d'un cas!

Fa dos anys, vaig passar la Nit de Sant Joan al Puig dels Llops, a tocar del Puigsacalm... extasiant!!!

Entre el Puigsacalm i el Cabrerès, hi ha la Serra dels Llancers... de fagedes generoses!

Al Puigsacalm, els Guerrers de Xian tenen forma de Faig.

No deixis de mirar a tort i a dret, encara que pots morir d'emoció!

Jordi ha dit...

Xavier: per allà estarem. A veure si aconseguim saludar-nos abans de Mont-Blanc!

Elur: prenc nota! Espero que no ens plogui (o que no plogui molt, posats a ploure) i en podem gaudir força!

Albert: si ens veiem per allà, no et dic que no. Tinc respecta als meus genolls, sobretot el dret!

Jordi ha dit...

Alex, m'havia descuidat, ara ho he vist, de posar les fotos a l'article! Quin despiste!! El perfil fa molta por!!

Agafaré paraigües, si veig a l'ex-president olímpic li donaré records de part teva i moriré d'emoció cada vegada que miri, vegi i contempli. Gràcies!!

joan ha dit...

Je, je, tinc ganes boges de tornar a trescar pels Camins dels Matxos.
Jordi, possa la màquina de fotos apunt!. No et perdis el Molí del Salt! Impressionant!!! I més ara que baixa aigua a dojo. Guai, guai, guai!
Però no t'encantis, que els talls de pas són curtettttts.
Fins diumenge!

Jordi ha dit...

Joan, sí, ja m'ho han comentat!! Doncs amb el que jo m'encanto amb tot fent fotos... Bé, haurem d'anar per feina o quedar-nos sense veure alguna cosa... Què hi farem!! Espero que no plogui!!

Luigi ha dit...

Sí que has d'anar per feina, però tampoc t'espantis quan vegis a la sortida que la meitat de la gent surten corrents: deu ser la marxa que ha evolucionat més ràpid cap a un ultra-trail. Ara bé tu tens corda per fer-la sencera i dins del temps, però és cert que hi ha molt desnivell, els camins sovint són tècnics i si tens el genoll tocadet, millor no facis el recorregut llarg.

Per cert, parlant de fotos, el reportatge fotogràfic de l'edició del 2007 que apareix a la web de Matxos és meu (...modèstia a part, ehem!)

Molta sort!

Albert ha dit...

Que hi hagi sort amb el temps i amb el genoll.

Adéu!

Sílvia ha dit...

Hola Jordi!
Molta sort. Agafa l´impermeable, que el temps està "raret".
Salutacions
Sílvia

Jordi ha dit...

Luigi (senyor modest apart): gràcies pels consells. Crec que em quedaré amb el mitjà, a poder ser! Per tenir un terme mig, vaja...
Les vaig estar mirant l'altre dia, però ara que sé que son teves, me les tornaré a mirar amb més carinyo ;-)

Albert: gràcies!! Sobretot amb el genoll... i amb el temps!

Silvia: Ja el tinc a la motxilla. Estic fins els nassos d'aquest temps!!

Assumpta ha dit...

Per com ho expliques i els comentaris que veig "No deixis de mirar a tort i a dret, encara que pots morir d'emoció" segur que ho passaras genial i desprès ens posaras un article preciós que serà com si tots hi haguessim anat...

Molta sort, no facis imprudències, no et cansis, sigues bon xiquet, que aprofiti l'entrepà de butifarra (sempre n'hi ha, oi? jeje) :-))

Els del PiT ha dit...

He sentit a parlar d'aquesta bestiesa, ja cal que vagis amb compte amb el genoll o hauràs d'anar en bicicleta a comprar el pa...
Espero que et vagi bé!
;-)

Anònim ha dit...

I al final us va ploure? no pares quiet eh fill!

Malfieten ha dit...

Com va anar ? de moment aquí fas bona cara, no ?
http://picasaweb.google.com/cetorello/2009_C4_Puigsacam#5326488730368757362

Salut !

Jordi ha dit...

Assumpta: no, no en faré. Bé, no n'he fet, que jugo amb avantatge i ja l'he fet...

Sergi: tot ok... menys el genoll!! jajaja ara ja no em fa tant de mal com ahir quan vaig acabar. De veritat n'has sentit a parlar?

Cesc: sí, sí que va ploure!!

Malfieten: gràcies pel link! Va anar bé, dura, però bé! I preciosa, això sí!!

Alex. ha dit...

...però, el de la foto qui és?, el Kilian Jornet o tu?

...vull dir!

Els del PiT ha dit...

Vaig sentir a parlar (molt de passada) d'una ruta que es feia en ruc (res de feselruc, eh?) i es veu que era mooolt perillosa, però segurament no tingui res a veure i quan ho vaig dir pensava en altres coses...
;-)

Jordi ha dit...

Alex: jo, sóc jo... i el Kilian, és el Kilian... vull dir! A l'IKEA venen quadres d'en Kilian en tamany natural.

Sergi: dons no vas mal desencaminat. N'has sentit a parlar bé!

Els del PiT ha dit...

Aiiixxx... Ja em feies patir, pensava que havia pixat al marge, però fora del pi...
;-)

Jordi ha dit...

No home, no!! I si fos així, cap problema, no? Errarum humanum est!