divendres, 14 de gener del 2011

Els meus llibres del 2010.

En XeXu, fa dies com ja és tradició, va penjar la seva llista de llibres llegits durant l’any 2010. Així que com l’incitador de la idea ja ha disparat el tret de sortida, jo m’uneixo a la proposta. Així que aquí van les meves lectures del 2010, un total de trenta-set (poso comentaris a alguns):

- “El cel engabiat”, de Christine Leunens. Del tot recomanable.
-“Trens rigorosament vigilats” de Bohumil Hrabal.
- “El professional” de John Grisham. Sembla mentida, però no va d’advocats.
- “El pintor d’ombres” de Esteban Martín. Original, més que res per un dels personatges que fa aparèixer l’autor.
- “Muerte en Estambul” de Petros Márkaris.
- “Los Buddenbrook” de Thomas Mann. Se’m va fer llarga.
- “L’home que explicava històries” de Rabih Alameddine. Avorrida.
- “Aurora boreal” de Asa Larson.
- “L’historiador” d’Elizabeth Kostova. Imprescindible! Sinó pregunteu-li al Sànset.
- “Black & Blue” d’Ian Rankin.
- “El siciliano” de Mario Puzzo.
- “El inquisidor” de Patricio Sturlese.
- “La princesa de hielo” de Camilla Läckberg.
- “El evangelio del mal” de Patrick Graham.
- “Fin” de David Monteagudo.
- “La conexión Alejandría” de SteveBerry.
- “Qüestió de fe” de Donna Leon.
- “Viatges per l’Scriptorium” de Paul Auster.
- “L’altre nom de Laura” de Benjamin Black.
- “ODESSA” de Frederick Forsyth. A part de Grishammaníac sóc Forsythmaníac, però aquest llibre el trobo fluixet.
- “La cena secreta” de Javier Sierra.
- “La biblioteca de los muertos” de Glenn Cooper. Bona.
- “El ejército perdido” de Valerio Massimo Manfredi. Uff! Costa!
- “Africanus, el hijo del cónsul” de Santiago Posteguillo. Grandiós!
- “El asedio” de Arturo Pérez-Reverte. Nooo!!
- “El símbolo perdido” de Dan Brown.
- “Conspiración Octopus” de Daniel Estulin. Perdedora (perquè et perds molt, bàsicament)
- “La torre de la soledad” de Valerio Massimo Manfredi. Dolentota.
- “La trampa” de John Grisham. Grisham 100%.
- “La hija del apocalipsis” de Patrick Graham. Grandiosa! Apocalíptica! Us l’heu de llegir!
- “La encuadernadora de libros prohibidos” de Belinda Starling.
- “La societat literària i de pastís de pela de patata de Gernsey” de Mary Ann Shaffer i Annie Barrows.
- “Set dies de juliol” de Jordi Sierra i Fabra. Correcte, per passar una bona estona.
- “Sepulcro” de Kate Mosse. Ni tocar-la!! Només són aprofitables les darreres 200 pàgines de les 700 que té.
- “Set cases a França” de Bernardo Atxaga. Divertida.
- “Els llops” de Francesc Puigpelat. Sí, em va agradar força.
- “Rere els murs” de Núria Esponellà. Venia amb molt bona premsa, però no em va enganxar gens ni mica.

Bé, si voleu preguntar-me per algun dels llibres o recomanar-ne algun que us hagueu llegit, endavant!

22 comentaris:

El porquet ha dit...

Serà possible que no n'hagi llegit cap d'una llista tan extensa???

Assumpta ha dit...

Quina llista tan xula!! :-))

Aquest any no coincidim en cap, però per exemple, l'any passat jo vaig llegir LA SOCIETAT LITERÀRIA I DE PASTÍS DE PELA DE PATATA DE GUERNSEY (quina casualitat que tu també l'hagis llegit hehehe) i em va agradar molt!!

M'han fet molta gràcia les petites anotacions que has posat al costat d'alguns. Concretament si t'han agradat molt o no t'han agradat gens. Així que prenc nota de LA TRAMPA de Grisham!! que em va quedar pendent a la llista de regals de Reis del pressupost de la meva germaneta estimada (un dels llibres que em volia comprar va resultar que ja el tenia!! hehehe)

I el "Noooooo" al costat d'en Pérez Reverte m'ha recordat aquell comentari d'en Josep Lluís que varem haver de posar unes 200 vegades perquè Blogger el considerava SPAM :-)

Has fet MÉS DE TRES LLIBRES AL MES, molt bé!! ;-)

Garbí24 ha dit...

NOmés coincidim amb l'aurora boreal.....però jo ni de bon tros arribo a trenta set....
De on traieu el temps? o és que llegeixes a les maratons? com que un dia vares dir que llegies mentre caminaves......

Jesús M. Tibau ha dit...

m'agrada veure llistes de llibres. En aquest cas només n'he llegit un: La societat literària i de pastís de pela de patata de Gernsey”

Sergi ha dit...

Una llista magnífica, i un molt bon nombre, trobo. És el meu objectiu per aquest any, arribar a aquestes xifres, però ho dubto molt. Almenys passar de 30.

Tens molts títols interessants, però com en Garbí, només coincidim amb 'Aurora Boreal', que jo vaig trobar fluixet. Tinc pendent 'La princesa de gel', que caurà en els propers mesos.

De la resta no en tinc pensat cap, però pel que vaig llegint, tenim gustos molt similars, penso que ens podem fer cas en les recomanacions. T'hauré de fer cas amb Patrick Graham, al final.

Josep Lluís Rodríguez ha dit...

Magnífica llista, Jordi!. Coincidim en dos: "La societat literària..." i "La Trampa" del Grisham, que també em va agradar molt. M'apunto "L'historiador". Hauré de mirar de que va, però potser m'agradaria, més tenint en compte les bones referències que en dones. Enhorabona!

Josep Lluís Rodríguez ha dit...

Perdó, perdó! No he llegit "La Trampa". He llegit "La tapadera".

Jordi ha dit...

El porquet: és que n'hi ha molts tu! El que seria curiòs és que coicidíssiim en algún!

Assumpta: Aquest del patís de pela de patata me'l va recomanar algú i ara no recordo el nom... Crec que començava per A i acabava amb ssumpta, però no ho tinc clar! hahahaha

La Trampa segur que caurà, si no aquest any, l'any vinent. I estic tant segur que t'agradarà que em jugo el que vulguis apostar-te... ;-)

Home, el Pérez-Reverte ja no el tornaré a llegir mai més. Per mi ha mort!

garbi24: el temps? Qualsevol moment de que disposo trec el llibre, i amb això de que vas llegint perl carrer, s'avança molt! Ara, però, com que hi ha menys hores de llum no dona per tant.

Jesús M. Tibau: Jo gaudeixo molt quan vaig a botigues de llibres. Em llegeixo els arguments i penso: "Aquest sí, aquest no!".

XeXu: Si hagués d'escollir potser em quedaria amb la "Princesa de gel", crec va agradar-me més.

Patrick Graham t'encantarà, ja veuràs. Ah!! I "L'historiador", apunta-te'l. Tampoc te'n penediràs.

Josep Lluis: L'historiador va sobre la recerca de Dràcula. El comparaven a l'última pàgina amb "El codi Da vinci", però no té ni punt de comparació. El del Dan Brown no li arriba ni a la sola de la sabata!

Ah!! Ja deia jo, perquè llavors anava a dir-te que li podries recomanar a l'Assumpta.

Anònim ha dit...

No sé com teniu temps de mantenir el bloc i alhora de llegir tant! Vistes els vostres llistes, jo no ho he fet per a no quedar en ridícul!

Assumpta ha dit...

En primícia bloguera, per LA BANYERA, senyores i senyors! En Josep Lluís i l'Assumpta, després de fer el seu talladet al Viena i unes dues hores ben mesurades de lectura, han anat tot passejant a l'Abacus i han comprat LA TRAMPA! ;-)

De fet, ja estava previst perquè era part del regal de la meva germana de Reis, a Barcelona no el tenien i em va donar els dinerons i avui l'hem anat a comprar... de tan parlar-ne ha arribat un moment que ja ens fèiem un embolic amb LA TRAMPA i LA TAPADERA (que també el tenim, regal d'aniversari meu i que li vaig deixar llegir a ell primer i jo encara no he llegit) :-DD

Tu, jo i l'Otis ha dit...

Al 2009 vaig llegir “La historiadora”, que, curiosament, és la versió en castellà del llibre d’Elizabeth Kostova. Imprescindible, coincideixo.

A més, sempre m'ha fet molta gràcia que el títol en castellà no coincideixi amb el català... aquests traductors... mira que som perapunyetes...

Assumpta ha dit...

Així, per curiositat... quin és el títol "correcte"? Historiador o Historiadora? :-)

Recordo -i crec que ja ho vaig dir a cal SÀNSET- que fa cinc o sis anys a un Forum en que entrava, dues persones el van estar criticant moltíssim... per tant estic començant a pensar que aquest llibre és molt raru :-))

Jordi ha dit...

Assumpta: Ostres, gràcies per la primícia. La Banyera, sempre al costat de la notícia!! hahahaha Ja comentaràs, a poder ser també en primícia, què t'ha semblat. Jo aposto perquè primer se'l llegirà el Josep Lluis. Segur!!

Aquest llibre te l'has d'apuntar per llegir-te'l!! Pregunta-li a la teva germana, potser el té i te'l pot deixar. De veritat que és boníssim!A la teva pregunta, et respondré que no ho sé si és en masculí o en femení el nom correcte. Surt un historiador i després la seva filla que investiga també.

Tu, jo i l'Otis: Sí, sí, ja m'hi vaig fixar en el seu moment. Curiòs, no? En castelà es diu "La historiadora" i en català "L'historiador". Jo tampoc ho entenc!

Laura León ha dit...

Doncs, jo tan sols n'he llegit un d''aquesta llista; el de FIN de David Montagut. Una història interessant, però amb un final innacavat.
Bona llista de lectura, quina enveja tenir el temps suficient per dedicar-te a la lectura...

Jordi ha dit...

Laura, benvinguda al bloc. Sí, tens raó, el final és molt... inacabat! Jo també em vaig quedar una mica com dient... ja està?

murga ha dit...

déu n'hi do! ja m'agradaria tenir una llista com la seva. també llegeix dins la banyera?

sànset i utnoa ha dit...

Noi, estàsfet una "lectomotora" (terme que m'acabo d'inventar per tal de definir a la gent que llegeix molt. Sota drets d'autor, evidentment).

I sí, imprescindible!

*Sànset*

_MeiA_ ha dit...

Ja ho he vist en altres blogs! m'encanta aquesta iniciativa. Per l'any que ve me l'apunto! faré les dues, la llista dels llibres i la de les pelis!!!
:)

Jordi ha dit...

murga: Sí, sí, vigilant de no mullar-me els cabells. És a dir, amb un gorro d'aquells de bany format plàstic. Ah! I amb taps a les orelles i ulleres de piscina perquè no m'entri aigua. Per cert, li recomano "Els llops". Surt Menarguens i tota la plana de Lleida!

Sànset: gràcies per recolzar la meva moció!!
Em queda un dubte: lectomotora no seria femení?

_MeiA_: Mira, la de pelis no està gens malament, tampoc! No sóc gaire cinèfil. De fet, sempre m'adormo quan se m'acaben les crispetes, però està bé treure idees i saber quines sí i quines no!

sànset i utnoa ha dit...

Home, és que locomotor no queda tan bé...

*Sànset*

sànset i utnoa ha dit...

"lectomotor", volia dir.

P.S. No he pogut dormir en tota la nit pensant que ho havia de canviar.


PS.2. A veure si t'ho creuràs...

*Sànset*

Tu, jo i l'Otis ha dit...

Jo t'ho explico, doncs (No sé si ho he llegit a algun lloc o és que simplement m'ho invento).
El títol original és The Historian, en anglès absolutament neutre pel que fa a gènere. Vist que al llibre hi ha tant un historiador com una historiadora... entenc que a l'editorial no va pactar el títol en les diferents traduccions...