dimecres, 24 de març del 2010

Xerrada amb Jaume Ferrer, precandidat a la presidència del Barça.

Aquest dilluns passat vaig tenir la sort de ser convidat a una xerrada de bloggers amb Jaume Ferrer, precandidat a la presidència del Futbol Club Barcelona. Un plaer, com no, poder debatre amb ell, el seu equip (joves i molt simpàtics), Antoni Colomer, Jordi Torrent i tres bloggers barcelonistes més sobre la seves idees i poder fer-li les preguntes que consideréssim pertinents. Una gran iniciativa, sincerament.

Asseguts al voltant d’una taula, ens va explicar a grans trets què faria si arribés a ser president del Barça. Bàsicament es tracta de seguir amb la mateixa política que s’ha portat fins ara, però potenciant l’aspecte social, que va reconèixer que era el gran tema oblidat de l’actual junta directiva des de que es van fer càrrec de les regnes del club el 2003.

Més detalladament, i per àrees:
- Esportivament parlant, res a tocar. La política actual basada en un entrenador (el Profeta Pep), un secretari tècnic (Txiki) i un director de futbol base (Alexanco) és la vàlida. A més a més, confiar plenament amb la cantera (la d’aquí més la que hi ha a Argentina, potser Brasil o algun país africà) i fitxar jugadors que marquin diferències.
- Socialment parlant, i cito textualment: “Al soci aquests últims anys l’hem tractat més com un client que no com un propietari del club”. Xoca, no? També ha remarcat la necessitat de ser 100% transparent amb ells.
Pel que fa a les penyes, reconeix que han d’estar més recolzades pel club, tant pel que fa a aconseguir entrades com als desplaçaments.
També es planteja el repte de que l’actual estadi sigui més còmode tant per dintre (afavorint l’accessibilitat per a minusvàlids) com per poder accedir-hi els dies de partit. Això, evidentment, passa per una remodelació.
Afegir també facilitats pels socis no abonats per veure patits a l’estadi amb majors descomptes dels que tenen actualment.
- Econòmicament parlant, continuisme. La globalització en la indústria del futbol ajuda a augmentar els ingressos del club i encara, pensa, es pot fer molt més en aquest aspecte. I bé, gastar menys del que s’ingressa, evidentment!

En la vesant electoral, no es veu en cap altra candidatura que no sigui la seva. Està obert a la gent que es vulgui sumar al seu projecte, però amb ell com a president. “Vull sumar, no dividir”, confessa.

Escolteu-lo, de veritat, si en teniu l’oportunitat. No em va semblar pas un home prepotent, ans al contrari. Un bon barcelonista que estima el Barça i amb ganes de fugir de l’afany de protagonisme de l’actual president. I això és bo pel Barça. La meva humil opinió és que Rosell, amb tot això que ha estat passant aquests dies, es deu estar fregant les mans. Recordeu aquella frase que diu: divideix i venceràs? Dons crec que el continuisme, per separat, segurament no tindrà res a fer en contra d’en Rosell. Ara, si s’ajunten, segurament la cosa estarà renyida. Laporta fa un flac favor amb els seus continuats canvis de recolzament de candidatura continuista. Si s’estigués quietet i no tingués tant afany de fer-se veure...

Per acabar, aplaudir aquesta iniciativa que em va permetre tenir aquesta oportunitat única d’assistir a aquesta xerrada. Va ser un xic curta, però ens van dir que possiblement ens tornaríem a reunir. Considero que la massa social té coses a dir i a aportar i que va ser una gran idea.

P.D.: Sento l’endarreriment de la publicació d’aquest post, però he estat (i segueixo) malalt. Mil perdons!

15 comentaris:

Jordi ha dit...

Caram Jordi! Com a blogger en l'àmbit esportiu, només tinc que enveja sana per haver pogut parlar cara a cara amb el senyor Ferrer. Sembla que el seu programa electoral és el mateix que va fer Joan Laporta en les seves primeres eleccions.

Salut, i millora't!

Jordi ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
neus ha dit...

bé, tot això de les eleccions del Barça... no sabria què dir, tenint en compte que no hi tinc ni veu ni vot.

però a tu sí sé què dir-te: cuida't molt i millora't!!!!!!

aui ha marcat l'Zlatan... flipa! jejeje

una abraçada!

Albert ha dit...

Ostres, doncs ens haguéssim vist perquè també m'hi va convidar, però no m'anava bé anar-hi. De fet em va convocar dos cops perquè el primer es va aplaçar, però cap dels dos dies m'anaven bé. I mira que de preguntes per fer-li n'hi ha per donar i per vendre...

M'agradava força el seu projecte, fins que ahir es va unir a Laporta; ha perdut tota la seva credibilitat. A més, Txiki no pot seguir sent el director tècnic.

Recupera't!

Sergi ha dit...

Penso que les coses s'han fet força bé aquests anys, i si bé els canvis sovint són bons, perquè la gent entra amb moltes ganes, aquest cop no veuria malament que s'encarregués del club una gent que es preocupi de mantenir la línia establerta, i potenciar tot el que ens ha fet ser qui som avui en dia. Sembla que Godall es retira. I de Rosell n'he sentit males coses. No sé si el canvi que podria aportar seria massa bo. Però bé, total, com que no puc votar, al final el que decidirà serà el soci.

Garbí24 ha dit...

Primer millora't. I en tot lo altre em fa por que tot plegat acabi repercutint en els jugadors que això si que seria preocupant i més ara que l'Ivra torna a marcar.

sànset i utnoa ha dit...

Jo, com la unica cosa que puc fer és mirar, perquè no sóc soci, no m'hi posaré massa.

Ara, m'ha agradat això que has explicat. Potser seria un bon president, i aquest model de club, si exterminem al Laporta, és un bon model. Tot i això, segueixo pensant que guanyarà el Rossell. I no em fa massa gràcia...

Recupera't, que ens has de fer la crònica del Barça-Osasuna!

*Sànset*

Jordi ha dit...

Jordi: sí, sí, però mimant més al socia, que ja li toca, pobre!
gràcies!

Elur: gràcies Elur!
Ahir, com que em trobava malament, no vaig poder veure el partit al bar i per la ràdio les sensacions són diferents! Però l'Ibra va tornar a marcar, síiii!!

Albert: sí, sí, es va anular la primera i en segona convocatòria vam ser allà. Ostres, donc m'hagués agradat conèixe't! Bé, un altre dia serà.

XeXu: Estic amb tu, la línia actual m'agrada, el que no està tant a l'alçada és el protagonisme que vol assumir el president. És el que falla del quadrat màgic aquell que ens van vendre. Hi ha títols, el club s'ha engrandit i els grans jugadors volen venir.
De fet, més val dolent conegut que bo per conèixer, no?

garbi24: gràcies!
No home no! De ben segur que no els afectarà. Tenim el Pep manant, no?

Sànset: Sóc partidari de que si una cosa va bé, no la toquis. Per tant, l'actual manera de fer amb retocs por ser la idònea.
gràcies!

Assumpta ha dit...

Una experiència ben interessant sense dubte! :-)

A mi em passa el mateix que a molts. No puc votar perquè no sóc sòcia... però la imatge que m'arriba és d'una mena de "batibull"... ara el continuista és aquest, ara és aquell, ara aquest va amb l'altre.

Per tant, confiarem en el teu bon criteri :-)

(A mi, mentre es quedi en Pep, el demés ja em va bé jeje)

Que et milloris!! :-)

Jordi ha dit...

Assumpta, tens raó i tot ho porta en Laporta, que s'hauria de quedar calladet i quietet, que és ell qui se'n va.
Gràcies!

Alex. ha dit...

Com a banyista declarat que soc, és a dir, lector de La Banyera, que tinguis una ràpida millora, mèdicament parlant... vull dir!!

El meu vot pel proper "pezident" és per... Ot el Bruixot!!!

òscar ha dit...

Que et milloris seria el primer punt de l'ordre del dia banyerenca.

El segon punt, el d'en Ferrer, del qual no en dubto gens ni mica del seu barcelonisme i dels seus coneixements, només m'escama un tema:
què mou a algú, que primer ha estat humiliat publicament per en Laporta i, després, del tot ningunejat a la Junta, a continuar allà dins i, ara, tornar a anar del braçat d'ell?

Cada cop entenc menys a Laporta, potser el mateix que em passa amb algun dels precandidats.

Anònim ha dit...

Pel bé del Barça, és molt important que una candidatura continuista venci a les properes eleccion´s per davant de Sandro Rosell. Sempre he pensat que l'ideal seria que el Ferrar, el Soriano i el Godall s'unissin. Seria la forma d'assegurar que el Club seguís la línia d'èxits de tots aquests anys.

Jordi ha dit...

Alex: gràcies, la cosa ja va a millor.
Vot computat!

Òscar: gràcies! Això no ho sabràs mai...

Albert B. i R.: la línia seguida fins ara és bona, molt bona, per això és bo, com dius de continuar. Crec que en aquesta línia sobraven certes actituds del de més a dalt.

Llibreria Drac ha dit...

hola, hem canviat d'adraça de bloc.

La LLIBRERIA DRAC ara està a:

http://apuntsliteraris.blogspot.com/

gràcies per visitar-nos!