Estimats senyors de La Caixa-Parlem?
Sí, sí, parlem! Fa uns mesos vaig emportar-me una desagradable sorpresa quan al meu compte corrent em van carregar certa comissió per enviar-me la correspondència a casa. Ja se sap, papers de la hipoteca, rebuts diversos, entre d’altres. Un cost no assumible en temps de crisis, però en canvi un dret heretat del client des de fa molts anys. La comissió en qüestió era de cèntims, ridícula, no arribava a un euro. Però és clar, això multiplicat per dotze mesos i pels mils de milions de clients que tenen repartits pel món sencer, doncs fa un bon grapat de diners. I què volen que els digui, que perquè s’ho embutxaquin vostès, m’ho embutxaco jo. Tot això, apel·lant a la seva cara més ecologista. El medi ambient és important, la tala d’arbres... En definitiva, res amb el que jo no hi estigui d’acord, m’hi senti identificat i hi combregui. Més que res, la meva queixa deriva de que, cas que hi hagi hagut un canvi de política en aquest sentit, el més sensat i ètic és avisar al client abans de procedir a aplicar la mesura donant-li d’aquesta manera l’oportunitat de decidir si vol o no que li cobrin comissió per aquest servei.
De nou sorpresa la meva, l’altre dia (si és que són com una capsa de sorpreses, millor que els ous Kinder!), quan rebo una carta amb logotip de La Caixa-Parlem? a la meva bústia. Ja vaig pensar malament i em vaig fer el muntatge de que l’endemà hauria de tornar a trucar a l’oficina perquè em trairessin la comissió. Doncs no, la sorpresa (de nou aquesta paraula, com m’agrada) va ser que era... propaganda! Sí, sí! Un magnífic tríptic on a part de lloar-me les excel·lències de la seva compte nòmina (no ho dubto, comissions de manteniment, d’enviament de propaganda, de transferències, de targeta de crèdit i de dèbit i una infinitat de coses més) em prometien un rellotge model National Geographic de regal. Només dir-los que no passaré a buscar-lo, perquè la nòmina ja la vaig tenir fa temps domiciliada i la vaig treure cansat de veure que no em donaven res i que d’altres llocs m’oferien condicions millors.
Només acabar aquesta carta felicitant-los, perquè vaig llegir l’altre dia que els beneficis de gener a setembre que han obtingut han estat de 1.571 milions d’euros, un 44% menys que el mateix període de l’any passat. Menys, però en temps de crisis no està gens malament, no? I d’aquesta part de beneficis, quina part fa referència a comissions inútils que els cobren als clients, no contents d’utilitzar els seus diners per invertir-los i treure’n encara més rèdit?
Bé, no els molesto més. Només recordar-los que el rellotge el poden destinar a un altre, que jo tinc un Swatch que va la mar de bé i a més a més és submergible!
Sí, sí, parlem! Fa uns mesos vaig emportar-me una desagradable sorpresa quan al meu compte corrent em van carregar certa comissió per enviar-me la correspondència a casa. Ja se sap, papers de la hipoteca, rebuts diversos, entre d’altres. Un cost no assumible en temps de crisis, però en canvi un dret heretat del client des de fa molts anys. La comissió en qüestió era de cèntims, ridícula, no arribava a un euro. Però és clar, això multiplicat per dotze mesos i pels mils de milions de clients que tenen repartits pel món sencer, doncs fa un bon grapat de diners. I què volen que els digui, que perquè s’ho embutxaquin vostès, m’ho embutxaco jo. Tot això, apel·lant a la seva cara més ecologista. El medi ambient és important, la tala d’arbres... En definitiva, res amb el que jo no hi estigui d’acord, m’hi senti identificat i hi combregui. Més que res, la meva queixa deriva de que, cas que hi hagi hagut un canvi de política en aquest sentit, el més sensat i ètic és avisar al client abans de procedir a aplicar la mesura donant-li d’aquesta manera l’oportunitat de decidir si vol o no que li cobrin comissió per aquest servei.
De nou sorpresa la meva, l’altre dia (si és que són com una capsa de sorpreses, millor que els ous Kinder!), quan rebo una carta amb logotip de La Caixa-Parlem? a la meva bústia. Ja vaig pensar malament i em vaig fer el muntatge de que l’endemà hauria de tornar a trucar a l’oficina perquè em trairessin la comissió. Doncs no, la sorpresa (de nou aquesta paraula, com m’agrada) va ser que era... propaganda! Sí, sí! Un magnífic tríptic on a part de lloar-me les excel·lències de la seva compte nòmina (no ho dubto, comissions de manteniment, d’enviament de propaganda, de transferències, de targeta de crèdit i de dèbit i una infinitat de coses més) em prometien un rellotge model National Geographic de regal. Només dir-los que no passaré a buscar-lo, perquè la nòmina ja la vaig tenir fa temps domiciliada i la vaig treure cansat de veure que no em donaven res i que d’altres llocs m’oferien condicions millors.
Només acabar aquesta carta felicitant-los, perquè vaig llegir l’altre dia que els beneficis de gener a setembre que han obtingut han estat de 1.571 milions d’euros, un 44% menys que el mateix període de l’any passat. Menys, però en temps de crisis no està gens malament, no? I d’aquesta part de beneficis, quina part fa referència a comissions inútils que els cobren als clients, no contents d’utilitzar els seus diners per invertir-los i treure’n encara més rèdit?
Bé, no els molesto més. Només recordar-los que el rellotge el poden destinar a un altre, que jo tinc un Swatch que va la mar de bé i a més a més és submergible!
Sempre seu,
Jordi Casanovas.
Jordi Casanovas.
21 comentaris:
En un bonic exercici de rinxolar el rínxol, comentar que a mi me la cobraven ... sense enviar cap mena de correspondència a casa. El sr. La Caixa és un triler de les comissions: ara està, ara no està. Un crack!
Jo porto mesos barallant-me amb la Caixa parlem-ne per les comissions del correu, ja que tinc donada ordre que no m'ho enviin per correu postal.
Però foten el que els hi rota. L'excusa que em va donar el sotsdirector de l'oficina va ser que hi havia correspondència que estaven obligats a enviar-m'hi. I dic jo, si és la seva obligació, per què em toca pagar a mi? Cab..............!!!
n'hi ha un fart
Òscar: m'acabes de recordar al famós escapista, el Gran Judini. Ara està, ara no està. També he pensat en el Ronaldinho...
Eloy: evidentment. I com a drets heretats te l'enviaven gratuïtament. Per què ara no? I per què no et pregunten abans de cobrar-te la comissió?
Jesús M. Tibau: i tant!
El Millet, el Muñoz, el Luigi, el Prenafeta i tants d'altres només són aprenents al costat dels de la Caixa.
...ei el Luigi és un pobre buscavides... snif...
(i també de Badalona, va parir!)
perque no us heu plantejat canviar d'entitat bancària? o tenir els diners sota el matalàs? :p
re nois, que la societat capitalista és així, llei de mercat, si us donen un servei per un preu que no trobeu raonable canvieu d'entitat, però em sembla que tots són iguals, uns escanyapobres!!!
Aquests de la Caixa són uns campions. Ens la colen cada dos per tres i nosaltres seguim tragant. I per si això fos poc; que ens cobrin les autopistes a preu d'or!
Cabrons!
*sÀNSET*
i Port Aventura! al final es faran amb tot el país i li canviaran el nom per "Caixa d'or; país de vejaciones"!
Cabronassos!
*Sànset*
Martell de Reus: bona observació! La veritat que el que em fastigueja més és que xupen per tots cantons.
Luigi: et feia a la presó... ;-)
Anònim: i tant, el problema és quan tens coses que t'hi lliguen. Llavors, estàs lligat de peus i mans!
Sànset: jajaja molt bon la de "La Caixa d'or".
Oh! sí!! jo tampoc suporto aquesta comissió (que em van començar a cobrar sense dir res) per enviar el correu!!
Però és que la noia (ella, la persona) que sempre m'aten a mi és una bellíssima persona. Sempre, sempre ens ha aconsellat tan bé què només per això segueixo amb La Caixa... si un dia ella marxa, jo marxo. I quan parlo d'aconsellar, és obvi que no em refereixo a inversions de molts calers, sinó just al contrari... que quan tot va molt bé tothom somriu, però ella et tracta bé sempre.
A part d'això... totes les entitats de crèdit em fan fàstic. Ecccs!!
Segur que el teu rellotge és més xulo!! :-))
Són uns lladres de "mucho cuidado". Jo és que estic a la que salta i quan veig alguna comissió fora de lloc a reclamar falta gent.
Segur que el teu rellotge és millor jajaja
No només La Caixa sinó que has d'estar a l'aguait amb la majoria d'entitats bancàries.
Com diria un de l'Alguna Pregunta Més?: "No hay más que ladrones y traidores".
Ja pots parlar amb ells. Més que res, discutir aferrissadament amb ells.
Adéu!
Assumpta: Home, i tant!! I submergible i tot! jajajaja
Sí, amb el tracte jo tampoc tinc cap mena de queixa. I a més aquestes directrius sempre els venen de la central i prou vergonya tenen ells.
Bajoqueta: és millor, no ho dubtis!! Si més no, pel valor sentimental.
Kweilan: sí, sí, és un virus estès a totes les entitats!
Albert: em pensava que et decantaries per la de "A robar carteraaas".
30 cèntims de "gastos de envío" multiplicat pels milions de clients que ténen... feu números amics...
crec que per l'any que bé camvien l'eslogan.
La caixa, us follem?
Això de ser totpoderós és el que té. Fas les coses i ningú no et pot dir res. La quantitat de diners que mou aquesta caixa és tan espectacular... només falta que extorsionin els seus clients.
Sort que algú diu les coses amb una ironia especial com tu, sort que no sóc l'únic que pensa que ja l'han ensabonat i que em compliquen les coses aquests dels bancs!
Jordi: a nivell individual són misèria, però a nivell col·lectiu, imagina't! Crec que la calculadora treuria fum!
garbi24: jajaja molt bona!
XeXu: tenen el poder i als clients enganxats pels... braços (per dir-ho finament).
Cesc: crec que tots estem en el mateix vaixell!! Gràcies per la rellegida general!! Has tingut una feinada...
Publica un comentari a l'entrada