dimarts, 7 d’octubre del 2008

Super ZP al rescat!!

Companys, definitivament ja ha arribat: hi ha crisis en tota regla. És estrany, perquè jo ja fa dies que notava que la cosa no acabava d’anar bé, que vas a comprar amb vint euros a la butxaca i tornes devent diners a més d’un i que actualment prendre quelcom a la terrassa d’un bar és un luxe que està a la mà d’algun afortunat. Doncs bé, com que ja és entre nosaltres i l’hem rebut amb els braços oberts, el president del govern ha decidit saltar a la palestra. Sí!! Super ZP ha vingut al rescat de “todos los españoles y todas las españolas”. I, amb aquella veu que té autoritària i de persona totalment convençuda en el que diu, ha anunciat dues mesures per pal·liar la nouvinguda.

En primer lloc, ha confirmat que l’Estat garanteix fins a un total de 100.000 euros per persona i entitat cas de fallida del banc/caixa. És a dir, que si jo tinc des d’un cèntim (probable) fins a 100.000 euros (improbable a no ser que em toqui la Primitiva), en cas de que el banc faci fallida, l’Estat s’encarregarà de retornar-me aquest diners. Maco! Ja puc treure tots els mils de milions que tinc sota de la rajola (bé, de la làmina de parquet) i posar-los a La Caixa – Parlem? És clar, que tampoc no ha dit de la manera que els garanteix, perquè cas que no hi hagi suficients diners, ja veig que ens tornaran una part en metàl·lic i l’altre en espècies, tant de moda ara entre les entitats financeres, com iogurteres, torradores, cafeteres, vaixelles complertes, tovalloles i barnussos.

En segon lloc, ha anunciat la creació d’un fons de 30.000 milions d’euros (un moment que obro la calculadora del Windows... que són quelcom aproximat a cinc-cents mil milions de les antigues pessetes) ampliables a 50.000 milions (passo de calcular-ho en pessetes que segur que em dóna overflow) per donar liquiditat a les empreses i ciutadans. I dic jo, d’on surten tots aquests diners? El Solbes els fabrica a casa seva amb una màquina? I si és veritat que n’hi ha tants, perquè només ens van donar aquella famosa propina de quatre-cents euros? Desenganyem-nos, que nosaltres no veurem ni un euro. O es que si tinc un problema a començaments de mes i no puc pagar la hipoteca vostès se’n faran càrrec? Desenganyem-nos...

És clar que amb tot això no em sorprèn llegir noticies com aquestes que exposo a continuació. La gent per treure diners subhasta el que pot...



Ah!! I el tema del finançament català, amb tot això, segueix igual...

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Em permeto suggerir-te una frase del dia:

http://www.youtube.com/watch?v=CErf38K1aOc

Anònim ha dit...

Hola Jordi!
No, si encara subastaràn alguna torre de la Sagrada Família...Potser és pel "glamour" que fa amb les grues!
Salutacions!
Sílvia
(menys mal que la crisi no s´apropa a Can Barça)

Jordi ha dit...

Garrofaire: tenia pensat fer un post sobre això, però bé, com que me la suggereixes com a frase del dia, ara la canviaré. Gran frase, sí senyor!! Ahir ja ho vam comentar a l'esmorzar!

Silvia: Ostres, tot és possible. Si més no alguna escala o figura que se'ls hagi fet malbé.
Sí, perquè el ZP, per més que sigui del Barça, en les crisis futbolístiques crec que no pot fer-hi gran cosa...

Damsam ha dit...

Home, els diners surten de la nostra burxaca, com sempre. De totes maneres, crec que pot ser una bona mesura, una mena de destasacament de la econmia. Els ciutadans no podem consumir, perque els bancs no donen credits o els donen a preus molt alts. Potser amb aquesta mesura es suavitzi el tema y es reactivi la economia. A mes, els banc alemanys estan garantitzant el 100%. A la banca espanyola no li queda mes remei que donar un pas si no vol veure com els inversor trasladen els seus actius a d'altres bancs europeus o aqlemanys, molts dels quals son alemanys.

Molt interesant el blog. Per si t'interesa, el meu es deportiu, pero hi ha seccions d'altres temas.

BLAUGRANA

Salutaments

Damsam

( disculpa el meu catañá, fa temps que no en parlo )

Jordi ha dit...

Hola Damsam! Benvingut al blog! La veritat és que hi entenc poc d'economia, però el que dius de que els diners surten de les nostres butxaques, no ho dubtava!! jejeje Home, i que l'estat et garantitzi els diners que tinguis ajuda a que la gent tingui un recolzament darrere per si passés quelcom.

M'apunto el teu blog i quan tingui una estona el visito.

Ah!! Català perfecte!! No ho dubtis!

Fran ha dit...

A mi em fan por amb totes aquestes mesures, que prenen per previsió...
...de què...
...ha de passar quelcom?
No sé, però el que ha dit Damsam és cert, si un pais no pren mesures, els inversors marxaràn a un altre que els hi garanteixi els seus dipòsits, però aquest zapacero sempre s'està posant medalles...

Jordi ha dit...

Imagino que també han de donar imatge de no quedar-se quiets davant les suposades desgràcies que han de venir. I dic jo que també podrem viure bé sense canviar-nos de cotxe ni de casa cada cinc anys, no?