dilluns, 28 de desembre del 2009

Els meus llibres del 2009.

Fa pocs dies que en XeXu va publicar al seu bloc els llibres que s’havia llegit durant l’any 2009. Va agradar-me la idea, perquè sempre pots trobar-ne algun d’interessant. A mi, si més no, m’agrada visitar els blocs on recomanen llibres. M’apunto els que em fan el pes i procuro llegir-los més tard. Doncs bé, ja vaig comentar-li que faria el mateix, així que aquí us deixo la meva llista per ordre de lectura. N’hi ha uns quants. Uns m’han agradat més, uns altres menys. Qui vulgui algun tipus de ressenya, me la pot demanar que encantat l’aconsellaré.

Ah! Normalment procuro sempre llegir en català, però de vegades el llibre només el trobo en castellà. És per això que veureu que hi ha una mena de poti-poti.

- “Blau de prússia”, d’Albert Vilaró.
- “La llarga caminada”, d’Slavomir Rawicz – Recomanació de l’Alex.
- “La tabla de Flandes”, d’Arturo Pérez-Reverte.
- “La biblia de barro”, de Julia Navarro.
- “Un home a les fosques”, de Paul Auster.
- “El corazón helado”, d’Almudena Grandes. Aquest és el tercer llibre en tota la meva vida que no he aconseguit acabar. Anava més o menys per la meitat, però la manera en que està escrit feia que se’m fes molt pesada la lectura. A part, si això ho adobes amb que no avances mai per molt que llegeixis (lletra petita i infinitat de pàgines), doncs el resultat va ser el que us he dit. Vaig haver d’escollir entre el llibre o jo...
- “La apelación”, del mestre John Grisham.
- “Les set aromes del món”, d’Alfred Bosch.
- “Restos de población”, d’Elisabeth Moon.
- “Kuala Lumpur”, de Carles Casajuana.
- “Assaig sobre la ceguesa”, de José Saramago.
- “Els homes que no estimaven les dones”, d’Stieg Larsson.
- “El libro de las ilusiones”, de Paul Auster.
- “After dark”, d’Haruki Murakami. Per molt que el títol sigui en anglès, vaig llegir-lo en català.
- “Matar a un ruiseñor”, d’Harper Lee. Una grata sorpresa.
- “Ángeles y demonios”, de Dan Brown.
- “La dona que somiava amb un llumí i un bidó de gasolina”, d’Stieg Larsson.
- “Impremta Babel”, d’Andreu Carranza.
- “La guerra dels cornuts”, de Joan-Daniel Bezsonoff. No us el recomano.
- “Santuario del odio”, d’Antonio Enrique.
- “Barcino”, de Maria Carme Roca.
- “Pa amb xocolata”, de Teresa Roig.
- “Estrella amarilla”, de Jennifer Roy.
- “La dona a la finestra”, de Vicenç Villatoro.
- “Centauros”, d’Alberto Vázquez-Figueroa.
- “Las legiones malditas”, de Santiago Posteguillo. Novel·la història d’aquelles d’un munt de pàgines, però un gran, gran, gran llibre.
- “Pa negre”, d’Emili Teixidor.
- “Los asesinos ocultos”, de Robert Wilson.
- “El cocinero del Dux”, d’Elle Newmark
- “El último Don”, de Mario Puzzo.
- “La reina al palau dels corrents d’aire”, d’Stieg Larson.
- “Adiós, hasta mañana”, de William Maxwell.
- “Madamme Bovary”, de Gustave Flauvert.
- “Deuda de Sangre”, de Michael Connelly.
- “La pell de la revolta”, de Jordi Sierra i Fabra.
- “La marca de l’home”, de Philip Roth.
- “L’escriptura secreta”, de Sebastian Barry.

Fins aquí! El 2009 ha estat bastant productiu...

Ara he començat amb “El cel engabiat” de Christine Leunene. Interessant!

15 comentaris:

kweilan ha dit...

Una llista molt interessant i que tindré en compte per properes lectures. En alguns hem coincidit i veig que has llegit Madame Bovary que és una de les meues preferides de sempre. No coincidim en El corazón helado que la vaig llegir quan es va publicar i que me la vaig llegir molt ràpid perquè em va enganxar molt. Bon any 2010 ple de lectures!

neus ha dit...

M'hauràs d'explicar com t'ho fas... vas llegint mentre tresques per les muntanyes, no? segur que és això!
38 llibres!! tela! tens tota la meva admiració (uqe ja tenies, è? tot sigui dit!)

me n'apunto més d'un!

(és molt perillós que feu aquestes llistes... molt perillós!)

Jordi ha dit...

Al loro amb els 38 llibres! Jo he llegit:

- Crepuscle, Stephenie Meyer
- Lluna nova, Stephenie Meyer
- Eclipsi, Stephenie Meyer
- El gran engany, Dan Brown
- Profecía 2013, Albert Miralles
- Ara estic llegint El símbol perdut de Dan Brown.

Doncs això, que ni punt de comparació amb els teus. Salut!

Assumpta ha dit...

Jejejeje no puc evitar somriure quan trobo posts d'aquests!! Aquestes llistes tan llargues de llibres són fantàstiques!! :-))

Doncs ja que fas l'oferiment, i com que em sona que l'he vist per casa de la meva mare, et pregunto per "Matar a un ruiseñor"... creus que m'agradaria? ;-))

Recordo que tu ets dels que van llegint pel carrer mentre van caminant, oi? :-)

L'etiqueta "propostes d'en XeXu" em fa una gràcia! :-)

La meva més sincera enhorabona, de veritat!! :-)))

Met ha dit...

Déu n'hi do!
Jo també podria fer un llistat prou llarg, però sóc dels que prefereixo llegir-me les contraportades dels llibres a la llibreria.
Un vis à vis abans de començar a llegir-los.
Necessito tocar-los per decidir-me a llegir-los.

Bon any lector 2010!

Sergi ha dit...

Una llista impressionant! M'alegro que t'hagis decidit a penjar-la, saps, em sembla que tenim gustos o tendències molt semblants, alguns els he llegit i la majoria dels que no, els podria llegir.

Això de que tinguis una etiqueta de propostes meves és tot un honor, la veritat és que em fa un puntet de vergonya, però és un orgull. Però no vas bé si em fas cas a mi, eh?

Va, parlem. After Dark és un objectiu meu que encara no tinc a casa però que tindré. Esperava llegir abans 'El meu amor Sputnik', que vaig comprar però que va desaparèixer de les meves mans. Per això encara no he aconseguit l'altre, tinc esperances de recuperar-lo, però potser acabaria abans tornant-lo a comprar. El cos em demana Murakami. Ja ha passat el temps prudencial que ha de passar entre un llibre seu i un altre. Explica'm què tal aquest d''After Dark'. M'han dit que passa bé.

Has llegit el mateix Saramago que jo, quina casualitat. Què et va semblar. També és difícil de llegir pel format en que està escrit, oi? Per mi anava de més a menys.

Ah, aquest any cauran els de Larsson. L'any que ve en podré parlar per fi.

I un altre dia més, que aquesta increïble llista dóna per molts comentaris. Et felicito.

Per cert Assumpta, jo també vaig llegint pels passadissos del metro i pel carrer. Però només per llocs que conec.

Assumpta ha dit...

A Reus no podríeu llegir pel carrer perquè el risc de xafar caques de gos és mooooolt alt :-))

Jordi ha dit...

Kweilan: el de Madame Bovary el vaig llegir perquè en un post de la Bajoqueta el recomanava algú. Potser vas ser tu?
El d' El corazón helada, crec que ha de ser un llibre molt bo, de veritat amb un final molt interessant (vaig llegir fins la meitat), és més m'agradaria saber com acaba. Però la manera de redactar-ho, podia amb mi...

Elur: jajaja no mentre tresco, però sempre vaig amb el llibre sota el braç i aprofito qualsevol moment!
Perillòs? jejeje Bé, és cultura perillosa, doncs! jajaja

Jordi: saga Crepuscle i Dawn Brown a tope! Ja diràs què tal el seu llibre nou...

Assumpta: El vaig trobar molt bo, el del ruiseñor. Una grata sorpresa. Crec que t'encantarà! Estil Grisham, pel cas que tracta (polèmica entre blancs i negres). Ja veuràs com sí!
I sí, sí, vaig llegint pel carrer...

Met: A mi m'agrada molt també passejar-me per les llibreries i llegir les contraportades. És el meu segon hobby predilecte! jejeje
Bon any lector per tots!

XeXu: vergonay? no home, no! Ja fa temps, però que no fas propostes d'aquelles interessants com la del senyor dels anells! A veure si en veiem alguna!! Sense pressionar, eh? Que jo de propostes no n'he fet mai cap. A mi sí que em fa vergonya!
After Dark és un llibre estrany, com els que fa en Murakami, però sí, passa bé. Els que t'ho han dit tenen raó. Tot passa en una nit quan un dels protagonistes perd el tren que havia d'agafar i ha d'esperar fins l'endemà. Curt, però bo!
Veig que ets mag que desapareixen els llibres de les teves mans...
Tota la raó amb el Saramago. Al començament molt bé, però després es feia pesadet. Allò que penses: tinc ganes ja d'arribar al final.
Home, ja en som dos!! I cada vegada en som més! No t'hi has fixat? Poc a poc, però la gent va agafant el costum de llegir caminant. Ara, jo he llegit pels passadissos del metro i és un esport de risc!

Assumpta: a Barcelona no tant, però hi ha molts forats i moltes obres!!

Garbí24 ha dit...

tres llibres per mes deu ni do.....quina passada, espero que no els hagis de comprar tots, et sortira mes car que el super

Jordi ha dit...

garbi24, no, no, gairebé tots són de la biblioteca (gran invent!) i els altres, doncs per Sant Jordi, algun regal o algun prèstec...

Assumpta ha dit...

T'has canviat la imatge, Jordi!! :-))

Assumpta ha dit...

Jajajaja que tonta que sóc! T'ho dic com si tu no ho sabessis! :-))

Jordi ha dit...

Ah, sí? M'he canviat la imatge?? jejejeje Vaig pensar que l'altra no era representativa de la Banyera!

Albert ha dit...

I tant productiu aquest 2009!
Ja te'n recordes de tots o barreges les històries?

No n'he llegit cap dels que anomenes però no està mai de més que et recomanin llibres.
Adéu!

Sergi ha dit...

L'objectiu del meu blog no és fer propostes participatives, ja n'hi ha molts que fan propostes. De vegades penso alguna cosa però em fa cosa proposar-ho, de vegades me n'he estat. Però si em surt alguna idea que pot ser graciosa ho comento. Allò dels senyor dels anells només ho vas seguir tu (en forma de post), i la veritat és que em va fer il·lusió. Si proposo alguna cosa no és que esperi un gran èxit, és per veure si algú s'hi anima, i tu em fas pujar l'autoestima, hahaha. Bé, t'agraeixo la dedicació, de veritat, si se m'acudeix alguna cosa ja ho proposaré. Però després no em deixis malament, eh?