dilluns, 28 de juliol del 2008

Cavalls del Vent.

Aquest és el proper objectiu que ens hem fixat amb el Jaume. Ens ha de servir per entrenament de cara a la CCC de l'UTMB i de passada de test per calibrar com estan les forces després de la Núria-Berga de fa gairebé quatre setmanes. El dia fixat de sortida és aquest divendres de Barcelona. Farem nit al refugi de Gressolet i ens llevarem el dissabte ben d’hora per evitar les hores de calor. Calor!! Em sembla que en passarem una miqueta... Crec que ens torrarem, millor dit!

Cavalls de Vent és una travessa d’uns noranta-set quilòmetres emmarcada dins el parc natural del Cadí-Moixeró que transcorre per vuit refugis. El desnivell acumulat de la mateixa és de 9.550 metres, dels quals 4.358 són positius i 5.192 són negatius. Hi ha tres modalitats per fer-la: en menys de vint-i-quatre hores, en menys de trenta-sis hores i en mode travessa invertint el temps que és vulgui. El rècord de la prova el té en Kilian Jornet en nou hores i quaranta-vuit minuts. Nosaltres hem decidit fer-ho en dues etapes (així que no crec que el superem):

DISSABTE.
Del refugi de Gresolet al refugi de Cortals d’Ingla. Són uns seixanta-tres quilòmetres aproximadament i salvem un desnivell acumulat total de 6.468 metres (2.967 positius i 3.491 negatius). Passem pels refugis de Sant Jordi, el Rebost, Niu de l’Àliga i Serrat de les Esposes.

DIUMENGE.
Del refugi de Cortals d’Ingla al refugi de Gresolet. Són uns trenta-cinc quilòmetres aproximadament i salvem un desnivell acumulat total de 3.092 metres (1.391 positius i 1.701 negatius). Passem pels refugis de Prats d’Aguiló i Lluís Estassen.

Potser a la segona etapa se’ns afegeix el Xavi per fer-ne un tros, aprofitant que està de vacances per Bolvir. Vaig estar parlant l’altre dia amb ell i em va comentar aquesta possibilitat. Com més serem més riurem!! O més patirem, és clar... Només falta concretar-ho.

Ara hem de pensar en les coses que inclourem a la motxilla, que ja ho hem mig parlat per telèfon amb el Jaume. De fet, una cosa ja sé segura: que hauré de comprar-me una motxilla nova més gran per encabir-ho tot!! Aprofitaré l’avinentesa per adquirir una que pugui fer servir per la CCC de l’UTMB, per la MIUT i per la Transgrancarària (proper gran objectiu, si tot va bé per l’any vinent).

Bé, si algú es sent amb forces i ganes de fer-ho i vol afegir-se, que no ho dubti!!

3 comentaris:

Mariona ha dit...

Ufff només de llegir els Km i el desnivell, ja em canso! Serà un bon entrenament sense dubte. Per cert, tu que entens amb el tema ja em donaràs alguns consells per la Mm jeje

Luigi ha dit...

Hola Jordi,

Doncs si no us faig nosa, potser m'apunto, ho he de comentar amb la família

Una cosa que no em motiva és dormir al Gresolet, vaig jurar que no tornaria mai més a aquell refugi (algun dia t'explicaré el per què)

A quina hora teniu pensat arribar a Cortals? (més o menys) Potser us acompanyo fins aquí i continuo sol fins el final, tampoc voldria arribar molt de nit a Gresolet

Vinga, a veure si ho quadrem!

Jordi ha dit...

Mariona: Quan vulguis. Home, estaria bé que abans d'anar a la MM sortissis a caminar una miqueta per habituar les cames... O ho vols fer corrents? jejeje Que no m'estranyaria tenint en compte lo forta que estàs. Més que res et puc dir els trossos pitjors, però si et llegeixes la meva crònica de l'any passat allà està tot.

Luigi: Doncs no ho sé!! Però la idea és aixecar-nos sobre les cinc el dissabte pel matí. Si vens, només hauríem de reservar llit al refugi de Gresolet, cas que vulguis dormir allà!! Si tens el telèfon del Jaume, parla amb ell que és qui ho ha muntat tot!! Sinó, demà li trucaré jo.