dimarts, 15 de juliol del 2008

Crisi?

Avui he fet un repàs ràpid de la premsa per internet (m’avorria al curs de java) i veient els titulars que llueixen les pàgines web, qui gosa parla de crisi?

LA BORSA.

Això de la borsa és un tema que ja es veia a venir, segons els experts. De fet aquesta és la frase comodí que utilitzen molts quan els preguntes per algun tema. Si puja, ja es veia a venir. Si baixa, ja es veia a venir. I si ni puja ni baixa, ja es veia a venir.

I com que diuen els experts que la borsa és un fidel reflex de com va l’economia d’un país, qualsevol diria que Espanya va bé... De fet, fa tot just vuit mesos enrere que l’Ibex 35 assolia en una escalada imparable gairebé els 16.000 punts. Doncs d’això ja no se’n recorda ningú, però sort en tenim dels experts en economia que manen i ordenen al govern espanyol que segons diuen, de crisi res, si de cas una mica (però petita) de rescissió econòmica. No anéssim més enllà!!

L’IPC.

Tampoc no us penseu, que una vegada que m’he llegit la notícia, he vist que només és una dècima per sota. Però per alguna cosa s’ha de començar, no? Ah!! Sempre l’IPC català estava per sobre l’espanyol. Però, és clar, com aquí tenim molts diners, ja ens ho podem permetre això. Ah!! I també ens podem permetre enviar més diners a fora dels que rebem... Com s’anomena això? Balança fiscal? Ah!! Però tranquils, que la taxa interanual “només” puja fins a un 4,9%. Res, una minúcia.

I a propòsit de l’IPC, que si segueix pujant però els sous es queden aturats, algú em pot dir com cony podrem pagar a final de més les factures diverses que omplen les nostres bústies si tot no fa més que pujar i pujar sense que ningú ho aturi? Jo ja estic pensant en fer retallades en la meva economia que consistiran en:
a) No encendre la llum del lavabo pels matins.
b) No posar olives farcides a les amanides.
c) Partir-me la coca-cola amb algú quan vagi a prendre quelcom al bar.
d) Si algun dia molt remot vaig al cine a veure alguna pel·lícula (que estant al preu que està ho dubto), suprimiré la beguda, però les crispetes ni parlar-ne!!

LA CONSTRUCCIÓ.

Uff!! Crec que enviaré un correu al diari. No pot ser!! S’han equivocat. Això de que acomiadarà a 234 empleats segur que és per vacances, que els farà una festa sorpresa per desitjar-los que passin un bon estiu. Però si Espanya va d’allò més bé... De la frase que m’acabo de recordar!! D’aquell que portava bigoti i que va dir fa molt de temps... No us sona?

TRANSIT.

No ha estat per culpa meva. No en perdo, encara...

P.D.: Per crisi, la meva, que avui compleixo trenta-un anys. De totes maneres sempre és grat i t’omple d’alegria veure com les persones que estimes i que de vegades no estàs amb elles tot el que voldries estar se’n recorden de tu en un dia tant assenyalat.

14 comentaris:

Alex. ha dit...

Felicitats!!!!!!

Abonat nº39 a Tribuna de Liceu.

Jordi ha dit...

Jajaja Gràcies!! Ja em passaràs l'abonament quan no hi puguis anar...

Jordi Casanovas ha dit...

coses dels noms i m'he parat, ni que sigui, a dir hola.

Jordi ha dit...

Caram!! Casualitats de la vida!! Benvingut al blog. A veure si ens veiem més sovint pel teu o pel meu!! Quan tingui una estona li donaré una ullada. Fins ara!!

rogero ha dit...

cullo, si que nem fins... a vere on anirem a parar!

Alex. ha dit...

Jordi, d'aquí a vuit anys tindràs un abonament igual!!!

Sergi ha dit...

Felicitats tito!!

Jordi ha dit...

Rogero: a la miseria més absoluta!!

Alex: Vuit anys? I com és que he d'esperar tant?

Sergi: Moltes gràcies!! A veure si em contestes lo de l'HH.

Alex. ha dit...

Això comença a semblar un Sudoku!!!

Mariona ha dit...

Per molts anys!!!!! 31 tacos molt ben portats! Ànims amb el java, en el fons és més interessant del que sembla :P

bajoqueta ha dit...

Felicitats!
No te preocupes per l'edat si estàs fet un xaval!

No hi ha crisis és un efecte visual de la gent que l'estem patint, jo espero despertar-me del somni i descobrir que en realitat tinc tanta pasta que no sé qué fer-ne, que me la refot tot, etc etc. Diuen que les peles no fan la felicitat però ajuden!

Luigi ha dit...

Carai, les bonances les viuen alguns, mentre que les crisis les vivim tots

Per molt anys, Jordi

karli ha dit...

Ei nanu congratulations!! i de regal et foten fora al vividor dn Ronnie!!! nomès faltaba completar-ho amb la dimissió del bacó!!!
Be tio, no et deprimeixis per els 31 que encara estan prou be collons! l'important es anar complint anys nanu sino malament!
Felicitats perico!!jejeje...perdona volia dir merengue, aiaiai que hem mataràs!

Jordi ha dit...

Mariona: Gràcies!! Vols dir que és interessant? No m'ho sembla, de moment...

Bajoqueta: moltes gràcies! I tant que ajuden, i molt!! Suposo que la gent ara s'està venent els pisos perquè ja no deu estar de moda això de comprar-los de propietat...

Luigi: Gràcies!! Segur que els experts aquests que surten parlant, de crisi res de res.

Karli: Thank you very much!! jajaja Al bacó l'aguantarem encara un parell de mesos com a mínim. Ah!! Ni perico, ni merengue... ara rossonieri perquè els hem endollat el Ronaldinho a un preu que no està gens malament!! Forza Milano!!