diumenge, 20 de juliol del 2008

Trilogia d’ “El senyor dels anells”.

Per fi vaig poder convèncer a l’Alba perquè veiéssim plegats la trilogia d’ “El senyor dels anells”. Possiblement, per un mortal que entén tant poc de cinema com un servidor, una de les millors trilogies que mai ha produït la història del cinema. Per no parlar del llibre... L’altre dia el company Eloy em comentava al seu blog que també hi afegiria “La guerra de les galàxies”, “El padrino” i “Indiana Jones”. Tot això va a gustos. Però ja us dic, que jo de cinema hi entenc ben poc.

Doncs bé, com que l’Alba és una caixa de sorpreses va dir-me el divendres passat (després de molts mesos d’insistir sense decaure) que sí, que estava disposada a suportar el suplici que suposa passar-se tantes hores davant la televisió (com si no li agradés) per veure una pel·lícula tant llarga. Evidentment l’hem vist per etapes (o per dies). Dissabte passat la primera part (versió no extendida), diumenge passat la segona part (extendida) i ahir la tercera part (extendida). No entraré en detalls d’explicar-vos el molt que m’ha agradat tornar-les a veure per enèsima vegada, ni com he gaudit, ni com només m’he quedat adormit deu minuts a la segona part (rècord en mi, ja que en una pel·lícula normalment aguanto els primers deu minuts i em desperto quan falten cinc minuts per acabar)... Només et diré Alba, que puc passar que:
- Al Gandalf li diguis el savi o el padrí de la barba.
- Al Frodo li diguis Frigo.
- Al Sam el torna-la a tocar.
- Confonguis Rivendel amb Esterri d’Aneu i el riu que passa per allà diguis que és el Noguera Pallaresa.
- A les muntanyes on hi ha les mines de Moria em diguis que són els Pirineus i hi vegis la vall d’Andorra.
- Al Sauron li diguis Voldemort i el confonguis amb el del Harry Potter.
- A l’Arwen li diguis la noia de l’anell xulo.
- Al Pipín i al Merry els diguis Zipi i Zape.
- Confonguis una part del mapa de la Tierra Media amb Galícia.
- Als Elfs els anomenis els bitxos aquells.

Però que diguis que el Légolas i el Gimlli són homosexuals, no t’ho accepto!! Per aquí no hi passo!!

FRASES A TENIR EN COMPTE.
De La comunitat de l’anell (primera part), em quedo amb dues frases:
a) La que l’Aragorn li diu al Frodo moments abans de separar-se i aquest emportar-se l’anell: “Habría ido hasta el final, hasta el fuego de Mordor”.
b) La que l’Arwen li diu a l’Aragorn quan estan els dos a Rivendel abans del consell: “Hon mabathon, Rachon ellint im”. És élfic, no en tinc ni puta idea del que vol dir, però ho diu.

De Les dues torres (segona part), escullo la frase que diu el rei Thèoden a Aragorn abans de sortir a cavall de l’Abisme d’Helm per lluitar contra l’exèrcit de Saruman: “El cuerno de Helm resonará en el abismo una última vez. Ha llegado la hora de empuñar juntos el acero. ¡¡Corage despierta!! ¡¡Ahora agonía!! ¡¡Holocausto y rojo amanecer!! ¡¡A por ellos!!” (l’oé de la Roja se l’estalvia).

D’ El retorn del Rei (tercera i última part), en triaria dues:
a) Abans de començar a lluitar a Minas Tirith, el Rei Théoden fa el parlament inicial de rigor per esperonar a la tropa: “Aguantad sin temor a la oscuridad. Luchad, luchad jinetes de Théoren. ¡Caerán las lanzas! ¡Se quebrarán los escudos! ¡Aún restará la espada! Rojo será el día hasta el nacer del sol. ¡Cabalgad! ¡Cabalgad! ¡Hasta la desolación y el fin del mundo! ¡Muerte! ¡Muerte! ¡Muerte!”.
b) Quan el que queda de l’exercit d’homes de Rohan i de Góndor estan a la Puerta Negra per lliurar la darrera batalla contra l’exercit de Sauron per tal de fer-lo desviar l’atenció dels dos hobbits perquè puguin destruir l’anell, l’Aragorn fa la seva proclama i arenga cap als seus: “Hijos de Gondor y de Rohan, mis hermanos. Veo en vuestros ojos el mismo miedo que encogería mi corazón. Pudiera llegar el día en que el valor de los hombres decayera, en que olvidáramos a nuestros compañeros y se rompieran los lazos de nuestra comunidad. Pero hoy no es ese día, en que una ola de lobos y escudos rotos rubricaran la consumación de la edad de los hombres. ¡Pero hoy no es ese día! En este día lucharemos por todo aquello que vuestro corazón ama de esta buena tierra. ¡Os llamo a luchar: hombres de Oeste! ¡Por Frodo!”.

(inici nota) Després d’aquests moments de pell de gallina, puc prosseguir amb la redacció d’aquest post. (fi nota)

EL DOBLE.
Sempre diré que l’Aragorn és la suma del Miguel Bosé i el Kristian Pielhoff (el presentador de Bricomania).

9 comentaris:

Eloy ha dit...

Doncs el Lególas té un puntet que no sé jo, em fa coincidir amb l'Alba.
El Gimli és el nan? jejejeeje

Jordi ha dit...

Ostres, vols dir? Em defraudarien molt!! Sí que potser té un ramalasso...

Alex. ha dit...

Jordi, aquesta trilogia és molt bona, no la vaig poder veure al cinema, doncs fa anys que no hi vaig... em fa por trovar-me amb películes estil:

CARINYO (o xato), HE ENCONGIT LA CANALLA.

Anònim ha dit...

Disculpa però del Lególas jo només vaig dir que està més guapot d'elf que de persona, en cap moment que fos gay, en canvi de qui si reconec haver-ho dit és del zipi i zape,
Per atra banda, puntualitzar que no has dit res de'n "Hagrid, el nan cagueta".
Per cert, el gimli aquest que dieu, era algú important?

No hi ha cap comentari del bruce???

Anònim ha dit...

Per cert, el miguel bose últimament també té un punt!

Jesús M. Tibau ha dit...

Una divertida visió d'aquesta trilogia.
A mi en particular, quant a cinema, prefereixo La guera de les galàxies o Indiana Jones, tot i que cal reconèixer els efectes especials del senyor dels anells. Quant a llibre, prefereixo la trilogia d'Asimov sobre La Fundació.

Jordi ha dit...

Alex: això de carinyo no anirà amb segones, no? Vista en pantalla enorme guanya molt, sobretot els trossos de les lluites!!

alba: el Gimli? Ostres tu!! Era aquell nan amb barba i destral que sempre anava amb el Legolas!! El que deies tu que era gay!!
No, no hi ha comentari sobre el concert del Bruce!! Jo no vag anar-hi, no com altres... Si vols escriure un post, molt amablement te'l penjaré del blog!! Molt aprendre català, però res de cantar els segadors, el cant de la senyera, el cant dels ocells o el "Rosa d'abril"!! Quina dececió!!

Anònim: Jo aquest temes dels punts que puguin tenir els homes, no els toco!!

Jesús: no l'he llegit aquesta trilogia, però me l'apuno per fer-ho algun dia. Sempre m'agrada llegir els llibres que recomana la gent.

karli ha dit...

M'agafes fora de joc totalment! passo bastant del tema Sr miguel Bose del anells!!!!jejejeje...
Ara que si tu estàs content i satisfet a mi ja hem va be eh!!!jejeje...
Treu aquesta puta foto den Laporta que hem fot malalt cony!!!!a mes sembla que m'estigui mirant a la cara directament!!!desgraciat!!!! tu no eh, en Laporta bacó...
Per cert ahir vaig tenir un dia que t'hagues omplert la banyera però no precisament d'aigua freda!!!jejejeje...mira el meu post i ho entendràs millor...

Jordi ha dit...

Gràcies, sabia que no em fallaries!! jejeje

Sí que tens raó, sí, sembla que t'estigui mirant, aquella cara de bon Jan... Laporta!

Quan tingui uns instants (que estic de curs) em passo pel blog i el llegeixo!